blog banner

5 Tips voor thuissporters

Goed voor benen, billen en balans: lunges. Je hebt ze vast wel voorbij zien komen tijdens een groepsles in de sportschool of bij je workout thuis. De lunge is namelijk een zeer effectieve oefening – en dat voel je al snel. Primair train je je been- en bilspieren, maar de oefening is ook goed voor je core, hamstrings en kuiten.

Goede uitvoering lunge:
Ga staan met je armen langs je lichaam of in je zij. Je knieën zijn licht gebogen en je bovenlichaam blijft recht gedurende de oefening.
Stap vooruit met je rechterbeen en zak door je heupen. Zowel de knie die voorstaat als de knie die achter staat, maakt een hoek van negentig graden.

Maak afspraken met jezelf. Ondanks dat je je online workouts heel flexibel kunt inplannen, geldt nog steeds het gezegde: van uitstel komt afstel. Kies dus drie standaard momenten die jou het beste uitkomen en probeer deze aan te houden voor je trainingen bij Fitchannel.com. Op deze manier creëer je een sportritme en hoe meer het sporten een gewoonte wordt, hoe gemakkelijker je het volhoudt!

Voldoende ruimte & vrijheid
Het zou zonde zijn om je workout te onderbreken omdat er een stoel in de weg staat. Zorg dus dat je vanaf begin af aan al voldoende ruimte hebt – twee bij twee meter – en dat je niet struikelt over een verloren sneaker of wat kinderspeelgoed. Zo kun je vol focus je training volgen.

Leave a Reply

Your email address will not be published.